Ghid: Cum spălăm corect caroseria și o pregătim pentru șoselele din România

Ghid: Cum spălăm corect caroseria și o pregătim pentru șoselele din România

Cu toții știm cât de greu este să ne păstrăm mașinile curate într-o țară ca România unde praful și mizeria sunt prezente din plin peste tot. Deci, cum putem reuși să avem o mașină curată fără a-i afecta în vreun fel condiția vopselei sau a altor elemente exterioare?

Indiferent dacă ne aflăm la o spălătorie de tip self-service, în garaj sau chiar în curtea de acasă, ar fi bine sa intelegem cateva principii de baza:

Numim contaminanți orice tip de particule nedorite prezente pe caroserie, precum particule metalice (provenite, de exemplu de la sistemul de franare), particule de praf (provenite din atmosferă), particule provenite de la traficul rutier (aici întâlnim cam tot ce se poate afla pe carosabil: nisip, noroi, praf, ulei, combustibili, bitum, vaselină, insecte, materiale anti-derapante, smoală sau funingine de la eșapamentul vehiculelor).

Decontaminarea este de 2 tipuri:

  • chimică;
  • mecanică;

Soluții utilizate:

Roți: Prian Purple Blood + Prian Wheel&Suspension.

Caroserie:

Curățare - produsele Prian Exterior,  Prian Oxide + Prian Sleek;
După curățare - Prian Factory Gloss.

Uscarea mașinii: Prian Phantom + Prian Hybrid.

Hidratarea elementelor auto: Prian Caoutchouc + Prian Dress-Up Exterior.

 

Ce presupune decontaminarea chimică? 

Prin decontaminare chimică înțelegem că vom elimina contaminanții cu ajutorul soluțiilor chimice. Așadar, vom folosi categoria de produse Prian Exterior.  

Decontaminarea mecanică se face fie cu ajutorul mănusii de microfibră pentru spălarea caroseriei Prian Oxide împreuna cu samponul auto Prian Sleek, fie cu argila de decontaminare speciala.

Pentru a avea o spălare cat mai putin invaziva pentru vopsea și elementele exterioare, există câteva reguli esențiale:

  1. Nu muncim niciodată direct în bătaia soarelui: Locul în care vom face curățarea mașinii trebuie să fie în locuri ferite de bătaia directă a soarelui, totodată, suprafețe trebuie să fie reci. Soarele poate avea efecte destul de dăunătoare pentru vopsea atunci când spălăm mașina (chiar și interiorul acesteia) din cauza faptului că încălzește suprafețele. Astfel, indiferent dacă am stropit caroseria cu apă sau soluții chimice, acestea se vor evapora rapid și vor lăsa în urmă reziduuri sau pot chiar să păteze vopseaua definitiv. Este valabil și dacă anumite părți ale caroseriei sunt fierbinti, spre exemplu, căldura emanată de motor poate incalzi capota semnificativ.
  1. Roțile au prioritate la spălat: Nu spălăm niciodată caroseria înaintea roților. Fiind în permanent contact cu solul, roțile sunt cele mai murdare piese ale unui vehicul, deci pentru a evita contaminarea inutilă a caroseriei, este esențial să începem cu spălarea acestora. Este important să ținem cont că datorită frânelor, pe jante se depune cea mai mare cantitate de particule metalice, așadar vom începe cu agentul pentru dizolvarea particulelor metalice, Prian Purple Blood. Ulterior, vom folosi Prian Wheels&Suspension împreuna cu pensulele adecvate și ne vom asigura ca nu ratăm nicio spiță a jantei.
  1. Întâi decontaminăm caroseria chimic, apoi mecanic: Din moment ce decontaminarea mecanică înseamnă sa atingem vopseaua fizic, este obligatoriu să avem cât mai puțini contaminanți prezenți. Folosind gama special creată în ordinea corectă a folosirii, Prian Exterior, ne ghidam după denumirea de cod a produselor (ex. E01, E02, E03, E04) și astfel vom avea o caroserie lipsită de contaminanti.

Ce presupune decontaminarea mecanică? 

Când folosim decontaminarea mecanică (mănușa de microfibră sau argilă) este esențial să lucrăm numai cu mișcări drepte (sus-jos, stânga-dreapta) și niciodată cu mișcări circulare. În cazul unor zgârieturi, cele drepte sunt mult mai puțin vizibile și mai ușor de corectat.

  1. Nu lăsăm niciodată caroseria neprotejată după ce o spălăm: Ne dorim un rezultat final cât mai aproape de perfecțiune, deci, ne asigurăm că toate elementele exterioare ale mașinii sunt lipsite de șampon sau alte soluții chimice și vom aplica Prian Factory Gloss. Această ceară lichidă a fost special concepută pentru a reda strălucire și adâncime culorii și totodată, va proteja caroseria de razele UV pentru un timp îndelungat.
  1. Uscăm mașina numai cu prosoape speciale pentru caroserie precum Prian Phantom sau Prian Hybrid. Un prosop bun de uscare ne va ușura munca eliminând problema stoarcerii după fiecare panou șters și totodată nu va lăsa urme de apă. De asemenea, nu este nevoie sa folosim forțe mari de apăsare. Pur și simplu întindem prosopul pe caroserie și glisăm peste fiecare panou.
  1. Hidratăm orice alt element exterior precum: anvelope, bandouri de plastic, trimm-uri de cauciuc, plastice exterioare etc. Folosind dressing-ul de hidratare pentru anvelope, Prian Caoutchouc și dressing-ul de hidratare pentru plastice exterioare, Prian Dress-Up Exterior, ne asigurăm că toate elementele au fost corect hidratate și protejate.

Așadar, dacă ați ținut cont de aceste informații, suntem siguri că veți trimite câteva poze prietenilor și le veți spune ca aveți o mașină spălată și decontaminată corect!

 


Postare mai veche Postare mai noua